Co jsou to super potraviny?

Super food (super potraviny) – je termín pro potraviny, které mají například vysoký obsah živin nebo vyšší obsah určitých látek nebo jsou jiným způsobem prospěšné pro lidský organismus.

Zdravotní plusy jednotlivých potravin bývají sporné a nejsou většinou podpořeny vědeckými studiemi. Prezentování potravin jako super-food je v Evropské unii zakázané, proto se s takto označenými potravinami v obchodech nepotkáte.
Některé potraviny označené jako SF můžou být totiž velice nebezpečné. Například mořské řasy můžou obsahovat toxiny, které můžou zvyšovat riziko rakoviny a poškození jater.

 

1. Jablka

Jablka - u nás jeden z nejoblíbenějších druhů zeleniny. Jsou zdrojem vitamínu C – jedno jablko poskytne až 1/4 denního požadovaného příjmu vitamínu C. Jablka jsou plné antioxidantů. Jablka obsahují pektin, který je prospěšný pro dobré trávení ve střevech a snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Jablka mají nízký glykemický index, tedy dochází k jejich pomalému trávení ve střevech a tím dochází k postupnému uvolňování cukrů do krve. Jablka Vám můžou pomoci s redukcí hmotnosti.

 

2. Brokolice

Brokolice - můžete koupit v každém obchodě. Můžete ji konzumovat buď jako vařenou nebo syrovou. Brokolice je také významným antioxidantem a také významný zdroj vitamínu C a kyseliny listové. Kyselina listová pomáhá předcházet srdečním problémům.

 

3. Olivový olej

Olivový olej - obrovský zdroj antioxidantů. Olivový olej se používá hlavně ve všech zdravých kuchyních – je jedním z hlavních ochranných aspektů středomořské stravy. Olivový olej obsahuje velké množství kalorií, 1 lžíce až 120 Kcal.

 

4. Banány

Banány - mají mírně vyšší obsah energie než jiné ovoce, ale výhoda je v tom, že energie pochází z uhlohydrátů a jsou proto vynikající před, v průběhu i po cvičení. Opět obsahují antioxidanty, které chrání tělo od volných radikálů, které můžou způsobit nemoci srdce a rakovinu. Obsahují také draslík, který snižuje krevní tlak. Dále pak také vitamín B6, které je prospěšný pro zdravou kůži, nehty a vlasy.

 

5. Losos

Losos (mořské ryby) – je zdrojem kvalitních bílkovin, vitamínů, minerálů, ale také obsahuje 3 mega tuky, které snižují srážlivost krve a působí protizánětlivě. Působí proti depresím a předchází demenci. Konzumace ryb je prospěšná v prevenci proti riziku infarktu a prospívá lepší funkci mozku.

 

6. Batáty

Sladké brambory – jedna z nejlepších zelenin, kterou můžete přidat do svého jídelníčku. Jsou zdrojem vitamínu C, beta-karotenu, vlákniny, draslíku. Nejlepší úprava je pak v troubě, opečené dozlatova.