Jaké diety fungují a jaké ne?

Každá žena někdy v životě držela nějakou tu dietu. V dnešní době existuje tolik druhů diet a zaručených způsobů hubnutí, že by se mohl člověk divit, proč už nejsou všichni lidé hubení! Odpovědí může být to, že většina lidí si vybere naprosto nevyhovující dietu a také to, že po zhubnutí se vrací zpět k nezdravému životnímu stylu, a tedy opět ztloustnou.

Pokud i vy chcete nějaké to kilo shodit, pak jistě přemýšlíte, jak na to. Nutno říci, že diety jsou v podstatě skvělým pomocníkem. Ale musí to být kvalitní pomocník, který vás nebude mučit hladem a opravdu vám pomůže. Takovým pomocníkem je například Ketonová dieta, která si získala již velkou oblibu právě díky její účinnosti. V čem tato dieta spočívá?

Ketonová dieta – konečně zhubnete?!

Důležitým bodem, který by jste měla vědět při držení ketonové diety je to, že při ní rozhodně nebudete trpět hladem a také se nebude muset ‘’cpát’’ stále jednou a tou samou potravinou. Naopak, ketonová dieta dává možnost kombinování podle vašich chutí. Zní to až příliš dobře?

Nebojte se, žádný háček to nemá. Jde pouze o to, aby jste výrazně omezila příjem sacharidů a začala jíst zvýšené množství bílkovin. Strava založená na bílkovinách přivede vaše tělo do stavu, podle něhož se celá dieta nazývá, do ketózy.

 

Co to je ketóza?

Stav, kdy tělo odebírá energii z tuků nikoliv ze sacharidů. Aby se tělo dostalo do tohoto stavu, nesmíte porušit nízký příjem sacharidů, denně je to max. 40 gramů!

 

Co smím jíst a co ne?

Jak již bylo řečeno, je důležité jíst především bílkoviny. Ty jsou obsažené v mase, vejcích, mléčných výrobcích (neslazených), v tofu a rybách a také sýry jsou plné bílkovin. Těchto potravin můžete během dne sníst, kolik chcete.

Pozor je nutné si dát na sacharidy. Vyhnout se bramborám, těstovinám, luštěninám, pečivu, obilovinám a pochutinám. Omezit by jste měla pití alkoholu i černé kávy.

 

Pohybová aktivity

Každá dieta je velká kamarádka také s pohybem. Pohyb je velice důležitý nejen z pohledu hubnutí, ale také kvůli celkovému zdraví duše i těla.

 

Jojo efekt

Aby jste se vyhnula zrádnému přibrání kil po návratu k běžné stravě, je důležité začít jíst sacharidy po malých dávkách. Doporučené množství je denně přidat 10 gramů sacharidů. Pokud se budete řídit tímto pravidlem, pak by jojo efekt neměl mít žádnou šanci. Samozřejmě patří  mezi doporučení držet po dietě stále pravidelný režim jídla, pití i pohybu.

Jakou dietu držíte vy?